חוק נתוני אשראי החדש

תשובות לשאלות נפוצות

כאן תוכלו למצוא מענה מהיר למגוון שאלות נפוצות המועלות חדשות לבקרים על-ידי לקוחותינו. כמובן שהתשובות הינן עקרוניות ואינן מחליפות ייעוץ משפטי מקצועי תוך התייחסות לנסיבות המקרה הקונקרטי. המלצה אחת נכונה בכל מקרה - גיליתם שנפלה טעות בדיווח נתוני האשראי שלכם? הנזק עלול להיות כבד ואף בלתי הפיך עבור עסקים. יש לפעול מיידית לתיקון נתוני מאגר המידע:

 

מסירת מידע ודירוג אשראי

עפ"י חוק נתוני אשראי, התשע"ו-2016 נאספים על כל אחד מאיתנו, אדם פרטי, עוסק מורשה או חברה, נתוני אשראי ממגוון רחב של גורמים (בתי-המשפט, הוצל"פ, בנקים חברת החשמל ועוד). לשכות האשראי (BDI, דן אנד ברדסטריט וכו') מפעילות מודלים שונים ללקוח פרטי ולעוסקים בהקשר לדירוג אשראי. הדירוגים נועדו לשקף את הסבירות לכך שלווה יפרע כסדרם תשלומים בגין התחייבויותיו.  

מה קורה אם מופצים עלי נתוני אשראי שגויים או בלתי מדויקים?

נתוני האשראי המדווחים למערכת אמורים לשקף את המידע שקיים אצל מקור המידע המדווח. אם לדעתך נפלה טעות בדיווח נתוני האשראי, יש לפנות אל מקור המידע הרלוונטי או להגיש בקשה לבנק ישראל לתיקון מידע (סעיף 56 לחוק). הלקוח רשאי לעיין חינם אחת לשנה (ובתשלום - ללא הגבלה) בריכוז נתוני האשראי הנוגע אליו וכן להשיג על דירוג האשראי שנקבע לו (סעיף 29 להוראת ממונה מס' 304 - דירוג אשראי). אם תוקן מידע בעקבות בקשה יהא על לשכת האשראי לעדכן בדבר התיקון כל מי שקיבל ממנה נתונים ב-60 הימים שקדמו לכך (סעיף 25 להוראת ממונה מס' 305 - מתן שירותים ללקוח).

 

צור קשר

הכתובת שלנו 

רח' כינרת 5 (מצדה 9), מגדל ב.ס.ר 3, בני-ברק

 

מייל: HQ@rnc.co.il

טל. 03-678-88-88

 

הקש כאן כדי למצוא אותנו על המפה

1 (2).jpg

© 2016 by Tomer C. Henryk RYTERSKI, law firm & notary Inc.

  • Facebook Social Icon
  • Google+ Social Icon